25 Mayıs 2009 Pazartesi

SAATLİ MAARİF TAKVİMİNDEN...

Eskiden her evde vardı bu takvimlerden. Herkes bu takvimlerin arkasındaki özlü sözleri, yemek tariflerini, tarihi olayları okumaktan keyif alırdı. Ben de... (: Gel gör ki artık teknoloji çok ilerledi ve artık kimse bu nostaljik takvimlerle ilgilenmiyor ne yazık ki. Her şeyi geçin, en basitinden kol saatlerimiz, zamanın yanı sıra takvimi bile gösteriyor. Sanırım hızlı hayat koşturmacasının içinde de bu bize yetiyor da artıyor öyle değil mi? Ama bazen nostaljik olmakta da bir sakınca yok canım... Ben de fırsat bu fırsat elimdeki 2009 Vasıf Ülkü Takvimi'nden bir- iki faydalı bilgi sunmak istedim. Hatta ilkini ben de bilmiyordum, eh öğrenmenin yaşı yoktur ne de olsa (:
* Hayatımızdan başlıklı ilk pratik bilgide banyo sonrası cilt bakımından bahsetmişler. Bu yazıya göre en önemli cilt bakımı, banyodan sonra son derece iyi kurulanmaktan geçiyormuş. Banyo ya da duş sonrasında, cildimizin üzerindeki su kurulanmadan kalır ve kendi kendine uçarsa vücudun nemini de alıp götürüyormuş. Dolayısıyla cildin ciddi şekilde kurumasına yol açıyormuş!

* Diğer bir pratik bilgi de kurumuş diz kapaklarıyla ilgili. Eğer dizlerimiz pütürlü ve pürüzlüyse bundan kolayca kurtulabilirmişiz. Hele şimdi yaz mevsimi de başladı dolayısıyla daha bir dikkatli olmak gerekiyor bu konuda. Yapacağımız şey basit: Sabah ve akşamları dizlerimizi köpüklü ılık su eşliğinde sünger taşıyla çok hafif masaj yaparak ovmak ve iyice durulayıp kuruladıktan sonra badem yağı sürmek.

Hiç yorum yok: