23 Mart 2012 Cuma

Mutfak İspanya Kokuyor!!!

Haydiiii bugün blog yazmaya doyamıyorum bir tane daha sayfa yazıyorum!!!!!!!!! Okumadan inanması zor. Bahar geldi artık kapıya! Umarım yeni mevsimle her şey daha da güzel olur, hayat daha bir lezzetli kokar diyorum ve lezzetten bahsetmişken hemen bu sabah uyguladığım empanada tarifine geçiyorum. Peki empanada nedir? İspanya, Orta Amerika, Filipinler ve Güney Amerika'da tüketilen bir tür börek. Benim yapmış olduğum İspanyol empanadası. İspanya'ya gittiğimde marketlerden alarak acıktığım zaman pratik bir şekilde tükettiğim ve tadına doyamadığım bir lezzet. İspanyol empanadasının iç mlazemeleri, ıspanak, ton balığı, domuz kıyması, değişik deniz mahsülleri olmak üzere çeşitlenebiliyor. Ben evde kıymam olduğu için dana kıymalı yapmayı tercih ettim ancak istenirse peynirli, sosisli hatta zeytinli bile yapılabilir. İspanyol espanadası İspanya'nın Galiçya bölgesinden geliyor. Aslında İspanyol empanadasının çapı yaklaşık 30 cm olan daire şeklinde oluyor ya da tüm tepsiyi kaplıyor. Benim yapmış olduğum gibi daha küçük yarım ay biçimli olanlarına ise "Empanadillas" deniyor. Neyse lafı fazla uzatmadan geçelim tarifine;

MALZEMELER:

Hamuru için:


- 2 cup + 1/4 cup (toplam:281 gr.) un
- 1 1/2 tatlı kaşığı tuz
- 125 gr. soğuk, tuzsuz tereyağı; küp küp doğranmış
- 1 adet iri yumurta
- 1/3 cup soğuk su
- 1 yemek kaşığı beyaz sirke
- Üzeri için 1 adet yumurta; 1 yemek kaşığı suyla çırpılmış olacak.

İç malzemesi:

- 1 adet kuru soğan
- 350 gr. kıyma
- tuz, karabiber, toz paprika

YAPILIŞI:


Unu, tuzu ve yağı genişçe bir yoğurma kabının içine koyup parmak uçlarımızla sıkıştırarak yağı ve unu karıştırıyoruz. Küçük bir kasenin içinde yumurtayı, suyu ve sirkeyi çatalla çırpıyoruz. Sirke ve soğuk su hamura çıtırlık veriyor tıpkı tart hamurunda olduğu gibi. Sıvı karışımı unlu karışımın üzerine döküyoruz. Bütün malzemeleri karıştırarak hamur elde ediyoruz. Tezgahın üstünü hafifçe unladıktan sonra hamuru tezgaha koyup toparlanana kadar nazikçe yoğuruyoruz. Hamuru bir nalyon poşetin içine koyup ve buzdolabında 1 saat bekletiyoruz. Bu arada iç harcı hazırlıyoruz. Soğanları kavurduktan sonra kıymayı ekleyerek kavuruyoruz biraz karamelize olmasını sağlıyoruz. En son olarak da tuz, karabiber ve toz paprikasını ekliyoruz. Böylece iç harcımız da hazır. Harç soğuduktan sonra hamuru dolaptan çıkarıyoruz ve aynı büyüklükte küçük hamur topları yapıyoruz ki açmak kolay olsun (6 tane çıkıyor). Küçük topları merdaneyle yuvarlak olarak açtıktan sonra iç harcımızı yarısına koyup geri kalan diğer yarıyı üzerine kapatıyoruz ve kenarlarını kıvırıyoruz. Tüm hamurlar bu şekilde yarım ay olarak bittikten sonra üzerlerine suyla karıştırdığımız yumurtayı sürüp 200 dercede önceden ısıtılmış fırında 25-30 dakika pişiriyoruz. Hmmm gerçekten kendimi İspanya'da zanettim desem? (((: Bon Appetit!!!

Hiç yorum yok: