27 Şubat 2009 Cuma

ÜZÜMLÜ FINDIKLI KEK

Kek, kış mevsiminin vazgeçilmez hamur işlerindendir bana göre. Buz gibi bir havada sıcacık bir çayın yanına en çok yakışan lezzetlerden biridir her zaman. Hele fırında pişerken evi saran kokusu yok mu? Mmmm… Hem hazırlaması da bir o kadar kolay.
Bu sabah canım üzümlü fındıklı kek istedi ve ben de bir koşu mutfağa dalıp pişiriverdim. 15 dakikamı bile almadı. Şu an bu yazıyı yazarken de bir yudum çay eşliğinde kekimin tadına bakıyorum! (:

MALZEMELER:
3 yumurta
2 su bardağı un
1 su bardağı şeker
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 avuç kuru üzüm (ıslatılıp kurutulmuş ve una bulanmış)
1 su bardağı çekilmiş fındık

YAPILIŞI:
Yumurta ve şeker iyice çırpılıyor. Ardından sıvı yağ ve yoğurt içine gidiyor. Un ve kabartma tozu elenerek karışıma ekleniyor. Son olarak da çekilmiş fındık içi ve üzümler ilave ediliyor. Tüm malzemeler üzümleri fazla hırpalamadan bir spatula yardımıyla karıştırılıyor, yağlanmış kalıbın içine dökülüyor ve önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında yaklaşık 35-40 dakika pişiriliyor.
Afiyet olsun…

1 yorum:

Adsız dedi ki...

What a informatіon of un-ambiguіty and presеrνeness
of precious knoω-how rеgarding unеxpected emotіonѕ.


Fеel free to visit my blog; twins pregnancy
Also visit my web-site ... urine during pregnancy