21 Ağustos 2009 Cuma

ELMALI PAYIN DAYANILMAZ HAFİFLİĞİ

Evde o kadar çok elma vardı ki ne yapacağım diye düşünürken birden aklıma tıpkı çizgi filmlerdeki gibi elmalı pay yapmak geldi. Tam olarak istediğim pay tarifini bulabilmek için internette bir süre oyalandım. Aslında pay ile tartın farklı olduklarını ama genelde bu ikisinin sürekli karışıtırıldığını da farkettim. Tart hamuru, yoğun ve sert kıvamlı bir kek gibi, ama pay hamuru incecik ve çıtır bir dokuya sahip. Neyse pay ile tart arasındaki farkı böylece öğrendikten sonra mis gibi tarçın kokan elmalı payımı hazırlamaya giriştim. Elmaları soydum, dilimledim ve limonlu suya koydum. Önce pay hamurunu hazırladım. Bu hamurdan kaliteli bir iş çıkarmak istiyorsanız 30 dakika kadar buzdolabında dinlendirmelisiniz. Hamuru buzdolabına koyduktan sonra bir bardak irice dövülmüş ceviz, bolca tarçın, un ve bir bardaktan biraz fazla toz şekerden oluşan bir iç malzemesi hazırlayıp limonda bekleyen elmalarımı içine attım. Yarım saat dolduktan sonra iki eşit parçaya ayırdığım hamurumun bir tanesini açıp yağlanmış ve unlamış tart tepsimin içine yerleştirdim. Üzerine elmalı içimi yerleştirdikten sonra ikinci hamurumu da açıp onu da harcımın üzerine yerleştirdim. İki hamurun birleştiği yerleri iyice birbirine yapıştırdım. Üzerine de bıçakla "V" harfleri çizdim ki hamur kabarıp patlamasın! Daha önceden 185 dereceye ısıttığım fırınımda yaklaşık olarak 40-45 dakika pişirdim. Üzeri kızarana dek diyebiliriz. Tepsimi fırına sürdükten bir 10 dakika sonra tarçın ve şekerin karamelize kokusu tüm evi sarmıştı bile!

MALZEMELER:

2 bardak un
1/2 bardak oda sıcaklığında küp küp doğranmış tereyağ
7 yemek kaşığı buz gibi soğuk su
3 yemek kaşığı pudra şekeri (hamurun gevrek olmasını sağlıyor)

ELMALI HARÇ İÇİN:

4 adet elma
1 bardak irice dövülmüş ceviz
2 yemek kaşığı un
1 bardaktan biraz fazla toz şeker
4 yemek kaşığı tarçın

Afiyet olsun!

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Aklima annemin "Elmali pie" si geldi, guldum..
Resimdeki pay gercek mi? Cok guzel gozukuyor. Ama sen ben gelince hic boyle seyler yapmiyorsun. Yapicam diyorsun ama yapmiyorsun. Gecen sefer de patetesli pogacani kalan patateslerden yaptim dedin blogunda (sizin evde de ammma cok sey kaliyor canim!?!), ben de ozendim, sen gel de yaparim dedin..ama ben geldim, dondum bile ama bi patetesli pogca yiyemedim...

kokulukalem dedi ki...

ahh canımın içi... merak etme bu kez valla billa söz!!! sen gel bak neler pişireceğim. bir gün hamur işi partisi yaparız ((: afiyetle yeriz hep beraber...
bu arada tabii resimdeki halis mulis ev yapımı elmalı pay.