30 Mayıs 2012 Çarşamba

Bu Mücver Başka Mücver

                                                                     
 Mücver lezzetli bir yemek olduğu kadar yapımı da çok basit olan bir yemektir. Peki, bu mücver neden başka mücver? Çünkü içinde yok yok... Birazdan malzemeleri sayarken de ortaya çıkacak ne kadar zengin olduğu. Hem lezzetli hem faydalı. Klasik mücver gibi ana malzemesi kabak ve dereotu elbette. Fakat ben evde mücverin içine yakışabilecek ne varsa koydum ve sonuç enfes! Yaz mevsiminin başlamaya çalıştığı şu günlerde ağız tadıyla yenebilecek keyifli yemeklerden biridir mücver. İçinde sebze olduğu için çocukların da yiyebileceği yiyecekler listesinde yer alır. Hele bir de bolca yoğurt eklendiğinde tadına doyum olmaz... Özellikle sarımsaklı yoğurt... Sözü fazla uzatmayalım hemen malzemelerine ve yapımına geçelim:

Malzemeler:
2 adet kabak
1 Adet havuç
1 adet patates
1 adet kuru soğan
Yarım demet dereotu
Yarım demet maydanoz
2 yemek kaşığı kuru nane 
3 adet yumurta
1 cup (250 ml.) un
Yarım paket kabartma tozu
Yeteri kadar tuz, karabiber ve toz paprika
Aslında mücvere fesleğen de çok yakışıyor ama evde yoktu maalesef dolayısıyla dileyen taze ya da kuru fesleğen de ekleyebilir bu malzemelerin içine.

Yapılışı:
Önce soğan bir güzel ince ince doğranır ve kabın içine atılır. Ardından, dereotu incecik doğranarak kabın içine gitmeye hak kazanır. Sıra sebzelerde... Dilediğiniz sırada tüm sebzeleri (kabak, havuç, patates) rendeleyerek kabın içine ekleyebilirsiniz. Son olarak da 3 yumurta, un ve kabartma tozu ile baharatlar da kabın içine gittikten sonra bir yemek kaşığıyla tüm malzemeler homojen bir hale gelene kadar karıştırılır. Karışımın görüntüsü ilk resimdeki gibi olmalıdır, ne çok sulu ne de çok hamur hamur. Bir püf noktası: Kabağın kabuklarını soymayın, boşuna kabuktaki vitaminleri çöpe atmaya gerek yok. Mücver karışımı kızgın yağda altın sarısı rengi alıncaya kadar kızarmaya hazır. Bir püf noktası daha: Yağ kızgın olmalı ama çok da yüksek ateşte olamamalı. Eğer ateş çok açık olursa bu sefer mücverlerin dışı hızla kızarıyor ve içleri çiğ kalabiliyor. Kısacası ateş ayarı önemli. Artık mücveriniz hazır. Afiyet olsun...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Sevgili Seda'cigim,
Nairobi'den selam ve sevgiler... Bugun kosturmacasiz bir gunum ve senin blog'unu bir ziyaret edeyim dedim. Sonucta bu guzel mucver tarifini gordum. Bugun Atlanta'ya ucuyorum 3 haftalik Kenya seyahatimi noktaliyarak. Pazar gunu evdeyim kismetse. Kendi yaptigim yemekleri oylesine ozledim ki!! :-)Ilk isim bu mucveri yapmak olacak... Paylastigin icin tesekkurler. Hepinizi opuyorum.
Sureyya Hala

Seda ALANAT dedi ki...

Sana iyi yolculuklar halacım. Umarım mücveri dener ve memnun kalırsın. Daha sırada tarifler var da işte gıdım gıdım vakit buldukça yazabiliyorum ancak (: Afiyetle kal...