14 Eylül 2012 Cuma

Dereotlu Peynirli Kek

Bu kek, ben küçükken annemin bize okuldan eve geldiğimizde en çok yaptığı kekti. Kızarmış peynirin ve dereotunun keskin kokuları okul dönüşlerimde bana o kadar huzur verirdi ki... Daha kapıyı çalmadan annemin bu keki pişirdiğini apartmanın içine yayılan kokulardan anlardım. Hele hele misafir olduğu günler benim için tam bir bayramdı. Çünkü akşamüstü eve dönüşte misafirlerden kalanlarla leziz bir tabak hazırlar ve çay eşliğinde tıka basa karnımı doyururdum. İşte bu dereotlu kek annemin misafir mönüsünde her zaman yer alırdı. Benim için tüm hamur işleri bir yana bu kek bir yanadır. Çocukluk günlerime götüren tek tariftir ve dolayısıyla da annemden öğrendiğim ilk tariftir. Bu kekin Rusya Ekaterinburg'ta da bir anısı var. Bilenler bilir, oralarda dereotu bulmak çok zordur. Neredeyse dal dal satarlar tüm otları. Ben de bir gün buluvermiştim şans eseri 1-2 dal dereotu. Ne yapayım diye düşünürken aklıma hemen bu kekin tarifi geldi. Güzelce pişirdikten sonra eşime de bir paket yapıp işe götürmesi için yanına vermiştim. Aman ne sükse yapmıştı oralarda. İş yerindeki tüm Ruslar tarifini almışlardı. Ancaaaaaak, ne derler hiç bir usta tarifin tamamını vermezmiş ((: Şimdi yanlış anlaşılmasın sakın, ben bu blogda yazdığım tarifleri yarım yamalak yayınlamıyorum ya da gizli bir malzemesini cebime atmıyorum. Tüm tarifler orijinalindeki gibi, evde birebir uyguladığım tariflerdir emin olun, ferah olun...
Artık tarife geçme zamanı...

Malzemeler:
3 adet yumurta
2 su bardağı un
2 su bardağı yoğurt
1 paket kabartma tozu
125 gr. oda ısısında tereyağ
200 gr. beyaz peynir
Yarım demetten biraz az dereotu

Yapılışı:
İşe önce keki pişireceğiniz kalıbı yağlamakla başlayın. Kalıbı iyice yağladıktan sonra içini unlayın. Böylece kek kaba yapışmayacak. Fırını da nceden 180 dereceye getirin. 
Şimdi sıra malzemeleri karıştırmaya geldi. Büyükçe bir kabın içine yumurtalar kırılıyor. İyice çırpıldıktan sonra yoğurt, tereyağ, peynir, dereotu, un ve son olarak da kabartma tozu ekleniyor. Tüm malzemeler iyice karıştırılıyor ve kek kalıbının içine dökülüyor. Ve doooğruuuu fırına, 180 derecede 40-45 dakika pişmeye. Keyifli sohbetler eşliğinde çay saati için çok iyi bir fikir gibi, ne dersiniz? Afiyet olsun (:

Hiç yorum yok: